نوشته شده توسط : غریبه

در عصر حاضر رایانه و اتصال به شبکه های جهانی یکی از الزامات روزمره هر فرد قرار گرفته است برای کسب اطلاعات دریافت خبر های روز خرید و فروش و همه کارهای روزمره نیازمند رایانه و اینترنت هستیم در جامعه امروزی هر فردی نسبت به شغل و علایقی که دارد نیازمند تکنولوژی و داشتن اینترنت می باشد ما در این مقاله قصد داریم یکی از مشاغلی را بررسی کنیم که ریشه خدمتی آن به اینترنت و شبکه های رایانه ایی مرتبط است در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید

شبکه

شبکهٔ رایانه‌ای به اتصال دو یا چند سیستم (مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، و…) که قابلیت انتقال اطلاعات بین خود را دارند شبکه رایانه‌ای گفته می‌شود.انتقال داده‌ها می‌تواند توسط کابل چند رسانه ای، کابل نوری یا بیسیم منتقل شود.شبکه رایانه‌ای باعث تسهیل ارتباطات میان کاربران شده و اجازه می‌دهد کاربران منابع خود را به اشتراک بگذارند. در این تعریف از شبکه می توانیم دریابیم که برای انتقال داده ها نیازمند ساختاری هستیم که در آن بتوانیم اطلاعاتی را که لازم است به اشتراک بگذاریم اینترنت و فضای آن هم شبکه ایی است بزرگ برای انتقال داده در سطح جهانی

تعریف شبکه های کامپیوتری

شبکه‌های کامپیوتری مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل و متصل به یکدیگر هستند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند. مستقل بودن کامپیوترها بدین معناست که هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تأثیرگذار نیست.متصل بودن کامپیوترها یعنی از طریق یک رسانه فیزیکی مانند کابل، فیبر نوری، ماهواره‌ها و… به هم وصل می‌باشند. دو شرط فوق شروط لازم برای ایجاد یک شبکه کامپیوتری می‌باشند اما شرط کافی برای تشکیل یک شبکه کامپیوتری داشتن ارتباط و تبادل داده بین کامپیوترهاست.

این موضوع در بین متخصصین قلمرو شبکه مورد بحث است که آیا دو رایانه که با استفاده از نوعی از رسانه ارتباطی به یکدیگر متصل شده‌اند تشکیل یک شبکه می‌دهند. در این باره بعضی مطالعات می‌گویند که یک شبکه نیازمند دست کم ۳ رایانه متصل به هم است. یکی از این منابع با عنوان «ارتباطات راه دور: واژه‌نامه اصطلاحات ارتباطات راه دور»، یک شبکه رایانه‌ای را این‌طور تعریف می‌کند: «شبکه‌ای از گره‌های پردازشگر دیتا که جهت ارتباطات دیتا به یکدیگر متصل شده‌اند». در همین سند عبارت «شبکه» این‌طور تعریف شده‌است: «اتصال سه با چند نهاد ارتباطی».رایانه‌ای که به وسیله‌ای غیر رایانه‌ای متصل شده‌است (به عنوان نمونه از طریق ارتباط «اترنت» به یک پرینتر متصل شده‌است) ممکن است که یک شبکه رایانه‌ای به حساب آید، اگرچه این نوشتار به این نوع پیکربندی نمی‌پردازد.

خب شاید جالب باشد بدانید شبکه و راه اندازی آن در مجموعه های بزرگ و کوچک یکی از مشاغلی است که مخاطب زیادی دارد و برای خیلی از افراد منبع در آمد مکفی و دارای اهمیت است ما می خواهیم در ادامه در مورد این شغل و مجموعه ایی آموزشی را به شما معرفی کنیم که دوره های حرفه ایی آموزش شبکه را برای علاقه مندان در این زمینه برگزار می کند در ادامه با ما همراه باشید

مکتب خونه

سایت مکتب خونه مجموعه آموزشی است که از سال 1390 فعالیت خود را آغاز نموده است این مجموعه در آموزش از راه دور و ارائه مدارک معتبر دارای کارنامه بسیار درخشانی است هدف مکتب‌خونه در دسترس قرار دادن آموزش با کیفیت بالا برای همه‌ی فارسي‌زبانان است. این مجموعه دارای کادر و مدرسین مجرب آموزشی است شما می توانید در دوره های آموزش شبکه در مکتب خونه شرکت کرده و بعد از گذراندن دوره های حرفه ای از راه دور و شرکت در آزمون های آن مدرک معتبر متلب را دریافت کنید و در بازار کار فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنید



:: برچسب‌ها: آموزش شبکه , تعریف شبکه های کامپیوتری , مکتب خونه , وبلاگ ما ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : غریبه

دستگاه ليزر چيست؟

امروزه در صنايع مختلف، در راستاي توليدات، ممکن است نياز به عمليات حکاکي و يا برش داشته باشيد. در قديم حکاکي و برش به صورت دستي و يا با دستگاه هاي ساده انجام مي شد. اما در حال حاضر و با وجود تکنولوژي ليزر، شما با خريد يک دستگاه ليزر مي توانيد به راحتي متريال هاي مختلف را با دقت بسيار بالا حکاکي کنيد و يا برش دهيد.
يک دستگاه برش ليزري به توليدکنندگان اين امکان را مي‌دهد تا طرح‌هاي متنوعي بر روي انواع فلزات، چوب، پلکسي گلاس، چرم، پارچه، کريستال، سراميک و … را با سرعت و دقت بالا توليد کنند. به همين دليل دستگاه هاي ليزر  کاربردهاي فراواني دارند که مي توانيد با کمي خلاقيت، طرح هاي بسيار زيبا و کاربردي در جهت رونق کسب و کار خود ايجاد نماييد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید
 

برش ليزري:

برش ليزري فناوري است که در آن از اشعه ليزر براي برش اجسام استفاده مي‌شود؛ و نوعاً از اين فناوري در زمينه صنعت استفاده مي‌شود. برش ليزري توسط استعمال اشعه ليزر از يک خروجي قوي ليزر روي اجسامي که مي‌خواهند بريده شوند انجام مي‌شود. قسمتي از جسم مورد نظر که بريده مي‌شود يا آب مي‌شود يا مي‌سوزد يا تصعيد مي‌شود و توسط فشار گاز از روي جسم پاک مي‌شود؛ و سر انجام سطح بريده شده با کيفيت خيلي عالي ايجاد مي‌شود. ليزر صنعتي در صنايع مختلفي مانند صنايع نظامي، ساختماني، هوافضا، پزشکي، آزمايشگاهي و پژوهشي، ارتباطاتي، فيزيک، شيمي و … کاربرد دارد.
 

دستگاه حکاکي و برش ليزري غير فلزات co2

تاريخچه دستگاه حکاکي ليزر:

در سال ???? اولين دستگاه برش ليزري براي ايجاد سوراخ در قالب‌هاي الماس استفاده شده‌است. اين دستگاه توسط مرکز تحقيقات Western Electric Engineering ساخته شد. در سال???? بريتانيا در ساخت دستگاه برش ليزري به کمک جت اکسيژن براي برش فلزات پيش‌گام شد. در اوايل سال???? اين تکنولوژي در کاربردهاي هوافضا براي برش تيتانيم به‌کار گرفته شد. در همان موقع ليزرهاي CO2 براي برش غير فلزات مانند:پارچه و … به‌کار گرفته شد؛ چراکه در آن زمان ليزر CO2 به اندازه کافي براي غلبه بر هدايت حرارتي فلزات قدرت‌مند نبود.
صنايعي  مانند خودروسازي، ابزاردقيق، صنايع نظامي، صنعت چرم و پوشاک، صنايع مهندسي، ساخت و توليد، چوب و دکور ،صنايع سنگ و ... از جمله مواردي هستند که استفاده وسيعي از دستگاه برش ليزر دارند. باتوجه به قطعه نهايي مورد نياز دستگاه برش ليزر يا دستگاه حکاکي ليزر استفاده مي‌شود. دستگاه‌هاي برش ليزري به دو گروه فلزي و غير فلزي تقسيم مي‌شوند هر دستگاهي با قدرت (وات) و قابليت‌هاي مختلفي توليد مي‌شود که موارد استفاده آن متفاوت است.
 

نحوه? عملکرد دستگاه حکاکي ليزر  :

اشعه? ليزر از طريق تحريک مواد مولد ليزر توسط تخليه? الکتريکي يا تابش يک لامپ در يک محفظه بسته توليد مي‌شود. با تحريک ماده? مولد ليزر پرتو با استفاده از تکه‌هاي آينه منعکس مي‌شود تا انرژي لازم براي تبديل شدن به يک جريان نور تک‌رنگ منسجم را به دست آورد. آينه يا فيبر نوري معمولاً براي هدايت نور منسجم به لنز دستگاه استفاده مي‌شود. اين لنز در نقطه? کاري دستگاه متمرکز شده‌است. باريک‌ترين قسمت پرتو متمرکز شده قطري کمتر از ?/??ميلي‌متر دارد.
عملکرد دستگاه برش ليزر به اين صورت است که ابتدا اشعه ليزري از هد دستگاه بر روي جسمي که قصد برش و يا حکاکي آن را داريم تابيده مي‌شود و سپس اين پرتوي ليزري با توجه به ميزان قدرتي که براي آن تعريف شده‌است قسمت مورد نظر را برش ميدهد و يا موجب تصعيد آن مي‌شود(حکاکي) و در پايان قسمت‌هاي برش خورده با گاز فشار بالا از روي جسم برداشته شده تا سطح صاف و سيقلي قطعه اصلي باقي بماند.
دستگاه‌هاي توليد ليزر مي‌توانند انواع مختلفي از ليزر را ايجاد نمايند. اين ليزرها بااسامي : ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديو اکتيو، ليزر جامد شناخته مي‌شوند.بيشترين  استفاده در صنعت تنها از دو نوع ليزر گازي و ليزر جامد است. اين دو نوع ليزر خود از بخش‌هاي مختلفي تشکيل شده‌اند به عنوان مثال مي‌توان گفت که در بين ليزرهاي صنعتي، گازي Co2 بيشترين ميزان استفاده را دارد. چرا که از آن براي برش و ايجاد حکاکي بر روي انواع مختلف وسايل اعم از فلزات و غير فلزات مي‌توان استفاده نمود.
  دستگاه‌هاي ليزر در نوع خاص CO2 و فايبر ساخته مي‌شوند که هر يک داراي مزايايي هستند. در ليزر فايبر برخلاف CO2 هيچ‌کدام از قطعات و يا آينه‌هاي به کار رفته در آن حرکتي نداشته و ثابت اند و به همين دليل از نظر هزينه کلي بسيار سودمندتر خواهند بود.
 

مزاياي برش ليزري:

سهولت در به‌کارگيري، کيفيت و تميزي (عدم وجود لبه‌هاي اضافي در قسمت‌هاي برش خورده) محصول نهايي از مزاياي استفاده از برش ليزري به جاي برش‌هاي مکانيکي و سنتي است. از آنجايي که از ابتداي شروع عمليات برش تا پايان کار، پرتو ليزر به صورت مداوم و يکنواخت عمل برش را انجام مي‌دهد، دقت کار افزايش مي‌يابد.

تفاوت برش با دستگاه ليزر و روش هاي سنتي:

دستگاه هاي برش ليزري مزاياي بيشتري نسبت به روش‌هاي سنتي دارند. در برش ليزري، بين ابزار برش و قطعه‌ي مورد نظر هيچ گونه تماسي برقرار نمي‌شود. علاوه بر اين مورد، دستگاه‌هاي برش ليزري از دقت بالاتري نسبت به روش‌هاي سنتي بهره مي‌برند. به عنوان مثال، شما مي‌توانيد از يک پت شاپ اينترنتي قلاده و يا بند قلاده خريداري کرده و با استفاده از اين دستگاه مشخصات حيوان و اطلاعات تماس خود را  بر روي آن حک کنيد.

دستگاه برش پلاسما:

احتمال تاب برداشتن ماده در برش ليزر بسيار کم است چون، ناحيه? مؤثر حرارتي در اين فرايند بسيار کوچک مي‌باشد.
برش ليزري به علت دقت بالاتر و مصرف انرژي کمتر در هنگام برش، مزيت بيشتري نسبت به برش پلاسما دارد. با اين وجود اغلب دستگاه‌هاي برش ليزري نمي‌توانند ضخامتي بيشتر از ضخامت برش دستگاه‌هاي پلاسما را برش دهند. امروزه دستگاه‌هاي برش ليزري قوي‌تري نيز در حال توليد است تا بتوانند ضخامت‌هاي بيشتري را برش دهند اما هزينه? تمام شده? اين دستگاه‌ها بيشتر از دستگاه‌هاي برش پلاسما است.مهمترين مزيت استفاده از دستگاه‌ برش ليزر جهت برش فلزات و غير فلز ،سرعت و دقت بالاي کار مي‌باشد .

انواع ليزرهاي مورد استفاده:

ليزرها انواع مختلفي مانند ليزر گازي، ليزر شيميايي، ليزر راديواکتيو، ليزر جامد، ليزر فيبري و … دارند، اما در صنعت از دو نوع ليزرهاي گازي و جامد استفاده مي‌شود. ليزرهاي پرکاربرد استفاده شده در دستگاه‌هاي برش ليزر صنعتي عبارتند از:
?) ليزر CO2 که براي برش، حکاکي و تضعيف ماده مناسب است.
?)ليزرهاي نئوديميم(Nd) و ليزرهاي نئوديميم-ايتريم-آلومينيوم-گارنت(Nd-YAG) مي‌باشند. اين دو ليزر سبک و روشي يکسان دارند و تفاوت آن‌ها در کاربردشان مي‌باشد. ليزر Nd براي تضعيف ماده و در مواقعي که قدرت زياد و تکرار پذيري بالا مدنظر است به کار مي‌رود. ليزر Nd-YAG براي تضعيف ماده و حکاکي روي قطعه و در مواقعي که قدرت بسيار زياد مورد نياز است، استفاده مي‌شود.
هرسه نوع ليزر ياد شده را مي‌توان براي جوشکاري نيز استفاده کرد.
ليزر CO2 براي برش‌کاري صنعتي بسياري از مواد از جمله فولاد، آلومينيوم، فولاد ضدزنگ، تيتانيم، کاغذ، موم، پلاستيک، چوب و پاچه استفاده مي‌شود. ليزر YAG در درجه? اول براي برش و حکاکي فلزات و سراميک‌ها استفاده مي‌شود.
ژنراتور دستگاه ليزر و اپتيک خارجي (لنز فوکوس‌کننده) نياز به خنک کاري دارند. بسته به اندازه و پيکربندي دستگاه، گرماي اضافي ممکن است مستقيماً يا توسط يک خنک‌کننده به هوا منتقل شود. معمولاً از آب به عنوان خنک‌کننده استفاده مي‌شود که توسط سيستم خنک‌کننده به گردش در مي‌آيد.

ليزرهاي پيشرفته تر:

 ليزر ميکروجت: هدايت پرتو ليزر به وسيله? جت آب است. در اين دستگاه پرتو ليزر با جت آب کم فشار همراه است. ليزر وظيفه اصلي برش را برعهده دارد درحالي که جت آب پرتو ليزر را هدايت مي‌کند. عمل هدايت پرتو از طريق بازتاب داخلي کلي انجام مي‌شود. مانند آنچه که در فيبر نوري اتفاق مي‌افتد. در اين روش، آب علاوه بر از بين بردن اثرات تخريبي ناشي از برش، سطح ماده را نيز خنک‌کاري مي‌کند که ازجمله مزاياي اين روش به حساب مي‌آيد.
 ليزر فيبر: يک نوع از ليزرهاي حالت جامد است که به سرعت در صنعت برش فلز در حال رشد است. برخلاف ليزر CO2 تکنولوژي فيبر با بهره‌گيري از محيط جذب جامد به عنوان گاز يا مايع مخالف عمل مي‌کند. دانه? ليزر پرتوي ليزر را توليد مي‌کند و پس از آن پرتو در الياف شيشه‌اي(Glass Fiber) تقويت مي‌شود. با طول موجي در حدود ?/??? ميکرومتر ليزر فيبر، نقطه اثر بسيار کوچکي(??? برابر کوچکتر از نقطه? اثر ليزر CO2) ايجاد مي‌کند که اين نوع ليزر را براي برش مواد فلزي بازتابنده، مؤثر مي‌سازد.

 برش تبخيري:

در اين روش حرارت پرتو متمرکز شده، دماي نقطه اثر رابه دماي نقطه? جوش مي‌رساند و موجب تبخير ماده و ايجاد حفره مي‌شود. اين روش براي برش موادي استفاده مي‌شود که ذوب نمي‌شوند مانند:چوب، کربن و پلاستيک‌هاي ترموست.
 برش ذوبي به همراه دميدن گاز پرفشار: در اين روش ابتدا پرتوي ليزر، ماده مورد نظر را در نقطه? کاري به دماي نقطه ذوب مي‌رساند. بلافاصله با استفاده از جريان پرفشار يک گاز (معمولاً هوا) به نقطه? مورد نظر ضربه‌اي وارد شده و باعث ريزش مواد ذوب شده از روي جسم مورد نظر مي‌شود. در اين روش نيازي به بالا بردن دما به اندازه‌اي بيشتر از نقطه? ذوب ماده نيست در نتيجه دستگاه قدرت مصرفي کمتري دارد. از اين روش عموماً براي برش فلزات استفاده مي‌شود.
 برش با ايجاد شکاف به وسيله تنش‌هاي حرارتي:مواد ترد به شکستگي حرارتي حساس مي‌باشند. از اين ويژگي مواد ترد در روش ياد شده‌استفاده مي‌شود. اشعه? ليزر روي سطح ماده متمرکز شده و باعث ايجاد حرارت موضعي و انبساط حرارتي مي‌شود. اين عمل باعث ايجاد شکاف در ماده شده و با حرکت دادن پرتو مي‌توان آن را هدايت کرد تا برش مد نظر اتفاق بيفتد. اين روش عموماً براي برش ليزري شيشه‌ها و مواد شيشه مانند استفاده مي‌شود.
 توان تيوب دستگاه نيز از اهميت خاصي برخوردار است زيرا توسط اين تيوب ليزر مي‌توان هزينه توليد پرتو ليزر را کاهش داد ولي اگر از آن استفاده نشود توليد پرتو ليزر بسيار پر هزينه و سخت است. اين توان قابل تغيير است که براي کار روي متريال‌هاي متفاوت توان اين ليزر را مي‌توان تغيير داد.

تلرانس و پرداخت سطح با دستگاه هاي ليزر:

برش‌هاي ليزري جديد داراي دقتي در حدود ?? ميکرومتر(???? ميلي‌متر) هستند.
زبري استاندارد سطح (Rz) با ضخامت ورق افزايش مي‌يابد اما با قدرت ليزر و سرعت برش کاهش مي‌يابد.

مصرف انرژي دستگاه‌هاي برش ليزر:

مهمترين اشکال دستگاه‌هاي برش ليزر مصرف زياد برق آن‌ها است. بازدهي ليزرهاي صنعتي چيزي در حدود ? تا ?? درصد است. مقدار قدرت مورد نياز براي برش ليزر در يک کار بخصوص به نوع ماده، ضخامت، روش مورد استفاده و نرخ برش مدنظر، بستگي دارد.

نرخ توليد و برش:

حداکثر نرخ برش توسط عواملي چون قدرت ليزر، ضخامت ماده، نوع فرايند مورد استفاده و خواص مواد محدود شده‌است. براي همه? مقاصد و اهداف، يک ليزر مي‌تواند تا ?? برابر سريع‌تر از يک اره? استاندارد باشد.دستگاه‌هاي برش CNC با هدايت کامپيوتري و توسط ليزري که از آن‌ها متساطع مي‌شود عمليات مختلفي مانند برش ليزري، حک ليزري و … را انجام مي‌دهند. اين دستگاه‌ها مزاياي زيادي دارند، مثلاً سرعت بسيار بالايي دارند و با توجه به هدايت شدن توسط کامپيوتر، خروجي‌هاي کاملاً يکساني دارند.
دستگاه حکاکي و برش ليزري غير فلزات (ليزر سي او تو)
شرکت پارس کيا مهنام وارد کننده دستگاه هاي حک و برش ليزري (فايبر و دستگاه هاي برش فلزو سي او تو)
فروش دستگاه هاي ليزر حکاکي و برش غير فلزات و ليزر مارکينگ فايبر به صورت نقد و اقساط مي باشد.

دستگاه حک و برش مخصوص غير فلز:

مشخصات: توان 100و120 وات ، تيوپ 10 هزار ساعته ، چيلر 5000 يخچالي ، درابعاد ميزهاي مختلف مناسب جهت حکاکي و برش پارچه ، چرم ، پلکسي ، ام دي اف ، مقوا ، چوب ، فوم و ... جهت ماکت سازي ، توليدي کيف و کفش ، تبليغات ، تابلو سازي ، معرق ، ساخت تنديس ، حک شيشه و سنگ و… استفاده مي شود

کاربرد دستگاه ليزر غيرفلزات :

عبارتند از حکاکي تصوير بر روي سنگ و سراميک،حکاکي و برشکاري در صنايع پوشاک،پارچه،نساجي،گلدوزي،تکه دوزي و ...ميباشد.
دستگاه ليزر غيرفلزات در صنايع ديگري چون حکاکي و برش روي انواع چوب،ام دي اف و دکوراسيون داخلي ،مبلمان و حکاکي و برشکاري جهت توليد هداياي تبليغاتي،تنديس سازي،مهرسازي،تابلوسازي و پلکسي ،پلاک سازي و ماکت سازي،جعبه سازي و صنايع دستي ،ساخت اسباب بازي و حکاکي و برشکاري جهت توليد کارت مجالس و عروسي کاربرد دارد

قيمت دستگاه حکاکي غير فلزات  ليزر سي او تو :

با تيوپ GSI انگليسي ، ابعاد 130*2.5 ، داراي فوکوس اتوماتيک ، با توان تيوپ 140 و 200 وات ، حداکثر ضخامت برش 2 ميل براي استيل ، 18 ميل براي ام دي اف ، 30 ميل براي پلکسي
شرکت پارس کيامهنام با در اختيار داشتن کادر فني مجرب انواع دستگاه هاي برش و حکاکي ليزري را به مشتريان خود عرضه مي کند. نصب دستگاه ليزر: تمامي دستگاه هاي ليزري عرضه شده ، توسط شرکت به صورت رايگان در محل مشتري نصب مي شوند.
گارانتي دستگاه حک و برش ليزري غيرفلزات : تمامي دستگاه هاي ليزر اين شرکت ، داراي يک سال گارانتي هستند.
خدمات پس از فروش دستگاه حک و برش ليزري غير فلزات : تمامي دستگاه هاي ليزر داراي 10 سال خدمات پس از فروش هستند و تعميرات و تامين قطعات يدکي مورد نياز مشتريان از طريق شرکت قابل انجام است.
دستگاه هاي ليزر عرضه شده توسط شرکت ، داراي تاييديه هاي معتبر بين المللي هستند که نشانه اي از کيفيت محصولات عرضه شده است.

جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره همراه 09109103928 ، 0912973349 فاطمه قدوسي تماس حاصل نماييد.

باتشکر

دستگاه حکاکي و برش ليزري



:: برچسب‌ها: دستگاه لیزر سی او تو , دستگاه ليزر چيست , برش ليزري ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()